Since 1950, Club Med has been driven by its pioneering spirit. As the creator of the all-inclusive holiday and the Kids Club, with nearly 70 resorts in 32 countries, Club Med continues to reinvent itself to offer its customers a carefree holiday experience in unique destinations that exude the Club Med Spirit.

Today, Club Med embarks on a new look and new artistic direction to remain at the forefront of exclusive, all-inclusive lifestyle holidays. This renewed house style is not only reflected in communication, but soon also in theClub Med resorts.

In this context, Club Med has chosen Turbulence to support its ambition as the most sought-after lifestyle holiday brand in the Benelux: Club Med embodies a contemporary art de vivre, in line with its target group and its expectations, offers a life-changing experience to its teams and contributes to sustainable tourism. Turbulence will support Club Med on an ongoing basis with both lifestyle and corporate communication campaigns.

Club Med enters a new era with this new communication partner, its renewed corporate identity and strengthened positioning, with a focus on its premium expertise, unsurpassed service and leadership in carefree all-inclusive luxury holidays.

EEN NIEUWE MERKIDENTITEIT


Met deze eerste rebranding sinds 2014 onthult Club Med een nieuwe merkidentiteit in lijn met zijn high-end positionering. Een meer eigentijdse, premium look & feel, met respect voor de waarden van Club Med: eenvoud, epicurisme, natuur, luxe en vrijheid. Dit nieuwe grafische handvest is ontwikkeld door de inhouse teams van Club Med in samenwerking met het bureau Bleu.paris op basis van drie creatieve principes: eenvoud (minder is meer), persoonlijkheid (een sterke, unieke stijl) en exclusiviteit (een meer premium benadering).
 
De nieuwe huisstijl omvat vernieuwde, harmonieuze logo’s, een gloednieuw kleurenpalet geïnspireerd op de natuurelementen, een nieuwe typografie met een assertiever karakter en een nieuwe iconografie die de art de vivre van Club Med beter weerspiegelt.  Deze nieuwe, eigentijdse aanpak komt eveneens tot uiting in de Club Med resorts, die eind 2023 hun deuren openen.
 
Om zijn versterkte positionering te beklemtonen, ontwikkelt Club Med nieuwe content in samenwerking met hedendaagse artiesten en eigentijdse collectieven die de vernieuwende ambities van Club Med bevestigen. Een nieuwe tone-of-voice dus, om zijn klanten nog meer te inspireren, zonder het DNA en unieke karakter van Club Med te verloochenen.